Πέμπτη, Ιουλίου 12, 2007

Καθόταν...

...στο παγκάκι και κοίταζε το γέρο στο πεζοδρόμιο που παρακαλούσε για λίγα λεπτά. "Πως να νιώθει άραγε;" σκέφτηκε. "Πως να ένιωσε την πρώτη φορά που ζητιάνεψε;" . "Πως νιώθεις όταν εκθέτεις έτσι τον εαυτό σου;". Ένα αεράκι και η μυρωδιά της θάλασσας που ερχόταν από το λιμάνι προσπάθησαν να διώξουν τις σκέψεις του αλλά μάλλον δεν το κατάφεραν.

Έβγαλε ένα τσιγάρο, το τελευταίο του πακέτου.
Το απόλαυσε, σαν να ήταν το τελευταίο της ζωής του.

Όταν το τελείωσε, το είχε ήδη πάρει απόφαση: θα δοκίμαζε να ζητιανέψει. Το είχε υποσχεθεί στον εαυτό του άλλωστε, όταν πρωτοήρθε φοιτητής στη Θεσσαλονίκη. Θα γινόταν εμπειριών συλλέκτης. Να ζήσει όσα περισσότερα μπορεί. Στην αρχή ήταν δύσκολο. Οι περισσότεροι που περνούσαν ήταν νέοι, θα μπορούσε να ήταν συμφοιτητές του. Πλησίασε ένα ζευγάρι. Τους είπε πως δεν είχε λεφτά να αγοράσει εισιτήριο, για να γυρίσει σπίτι. Τον κοίταξαν για λίγα δευτερόλεπτα.
"Είναι ναρκομανής;"
"Βαριέται να δουλέψει;" φαντάστηκε πως θα ήταν μερικές από τις σκέψεις τους.
"Είμαι φοιτητής" είπε.

Λες και είπε την μαγική λέξη. Του δώσανε 50 λεπτά. Σκέφτηκε πως ήταν εύκολο, κι όμως κάτι τον βάραινε. Το δοκίμασε 2-3 φορες ακόμα. Όλοι του δίνανε από κάτι.
Πήγε στο περίπτερο, αγόρασε ένα πακέτο τσιγάρα με τα λεφτά που μάζεψε και πήγε σπίτι περπατώντας, σκεφτικός...
 
posted by cindaki at 7:26 μ.μ., |

28 Comments:

Πολύ λεπτά όρια, πολύ εύκολο να τα περάσεις. Τουλάχιστον σκέφτηκε λίγο διαφορετικά.
Πρέπει κάποιος να φτάσει στα όρια του, σε απογνωση για να ζητιανεύει σε τέτοια μεγάλη ηλικία!
Δεν μιλώ για τους νέους που το κάνουν από τεμπελιά!

...πάντως, το τέλος το ήθελα αλλιώς..με τα λεφτά που μάζεψε να πράξει κατι διαφορετικό! ;)

Όμορφο βράδυ να έχεις με λαμπερό χαμόγελο! :)
όντως, εμπειριών συλλέκτης...

την καληνύχτα μου...
...!!!

Ομολογώ οτι στέκομαι αμήχανος μπροστά στον υπολογιστή και σκέφτομαι τι να γράψω.

Μεγάλωσα με τη λογική του συλλέκτη εμπειριών!
Να ζητιανέψω δεν το σκέφτηκα.
Αλλά μάλλον τώρα είναι αργά!
Έτσι τροφαντούλης που είμαι κανείς δεν θα μου δίνει τίποτα και θα απογοητευθώ!
Πάω για δουλειά!
Καλημέρα
Μερικές φορές φτάνεις στον μεσαίωνα σου και κάνεις τα πάντα για να δεις το φως της αναγέννησης.
Τωρα αν σου πω ότι το έχω κάνει σαν φοιτητής στην Πλ. Όλγας στην Πάτρα μαζί με άλλους δυο φίλους και δυο φίλες στην Πάτρα. Και μας δώσανε. Μέσα σε μια ώρα μαζέψαμε τα λεφτά που θέλαμε για ένα μπουκάλι ουίσκι, τσιγάρα και σνακς!
Και όλα ξεκίνησαν έτσι ξαφνικά χωρίς πρόγραμμα και πραγματική ανάγκη.
Για την πλάκα, για την εμπειρία.
ilia, είναι πραγματικό σκηνικό οπότε δε θα μπορούσα να αλλάξω το τέλος. (Δηλαδή θα μπορούσα, αλλά λέμε τώρα...) Φιλιά!

γιώργο, να έχεις μια όμορφη νύχτα! :)
stavro καλή δουλίτσα! Δεν πειράζει, δε χρειάζεται να έχουν όλοι τις ίδιες εμπειρίες!

lockheart, ακριβώς έτσι όμως!!!

philos, θα σε πιστέψω! Εσείς μαζέψατε αρκετά δηλαδή!
Πώς να ‘ναι αλήθεια,
Το πρώτο πρώτο συναίσθημα εκείνου που αποφασίζει να ζητιανέψει;
Μόνο αυτός που το αποφασίζει γνωρίζει.
Κι η γράφουσα του κειμένου, αρκεί να τολμήσει να δει μέσα από τα μάτια αυτού του ανθρώπου/ήρωά της…

Μήπως σα πόρνη που αμοίβεται με πενιχρά κέρματα;

Όποιος – και μόνο – το ‘χει ζήσει, ξέρει να μας πει…

Ωραίο κείμενο, δυνατή αφορμή για πολλές σκέψεις…

Την καλησπέρα μου, ο γιάννης…
Το καλύτερο που θα μπορούσε να πάρει είναι ένα πακέτο τσιγάρα. Συντροφιά για σκέψη όλο το βράδυ... Δεν θέλω να σου γαμήσω το blog οπότε σταματάω εδώ...
λίγο μπερδεμένος μου φαίνεται ο συλλέκτης εμπειριών, γιατί το θέμα δεν είναι να ζητιανέψεις αλλά πώς φτάνεις στο σημείο να ζητιανέψεις ;)
γιάννης φιλιππίδης, μέσα από τα μάτια του προσπάθησα να δω και μάλιστα το βίωσα λιγάκι τη στιγμή που μου το διηγήθηκε...

Όμως, Όποιος – και μόνο – το ‘χει ζήσει, ξέρει να μας πει…


Καλημέρα!
αφου αγαπη μου θες να γελας και δεν μπορεις αλλη μαυρίλα,τι ποσταρεις τετοια κειμενα??????πωπω,με μελαγχολησες...
Αντιμετωπίζουμε το ίδιο όμως το σακάτη/τυφλό/τρελαμένο παππού, τη γιαγιά που δε της φτάνει η σύνταξη -αν έχει- κ τη διώξανε τα παιδιά της από το σπίτι -έτσι λέει- , τους πρώην τοξικομανείς νεους, τα τσιγκανάκια που σκούζουν "Πεινάω!", μετανάστες αρτιμελείς μ'ένα σκύλο παρέα στο ζητιάνεμα....

Ως φοιτήτρια δε δίνω σε κανέναν τους, περνάω κι εγώ την οικονομική μου κρίση, εκτός από μια φορά που φοβήθηκα -ντρέπομαι που το λέω- ένα παλικάρι πρώην χρήστη και οταν με πλησίασε του έδωσα βιαστικά κ τρέμοντας ένα 2ευρο! ... δεν ξέρω, για μερικούς φαίνεται πολύ εύκολο να ζητιανέψουν, σχεδόν όσο θα μου φαινόταν εμένα δύσκολο :S
drunksoul, κάθε σκέψη ευπρόσδεκτη!

street spirit, όταν πραγματικά δεν έχεις λόγο να το κάνεις, είναι σαν να προσπαθείς να ξεπεράσεις τα όρια σου. Να δοκιμάσεις τον εαυτό σου...
mad2luv, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου βρε κορίτσι! Απλά ήταν κάτι που θυμήθηκα πρόσφατα και είπα να το γράψω!

nakupenda, πιστεύω πως πλέον όλους τους αντιμετωπίζουμε με καχυποψία. Είτε μας πείθουν είτε όχι. Προσωπικά, όταν με πλησιάζουν ναρκομανείς, νιώθω λίγο λιγότερο καχύποπτη...
Τι μου θύμησες σοφάκι μου!
Ο γιόκας μου όταν ήταν τριών (ή τεσσάρων δεν θυμάμαι), όταν μέναμε σε πολυκατοικία, έπαιζε με δυο μεγαλύτερα αγοράκια στον πεζόδρομο.
Κάποια στιγμή που ήρθε πάνω, μου έφερε 50 λεπτά, (μία δραχμή; Αλτσχάμειρ το λένε!)πολύ χαρούμενος!
"Που τα βρήκες γιόκα μου αυτά τα λεφτά;"
"Μας τα έδωσε ένας παπούς!"
"Πώς σας τα έδωσε;"
"Μας τα έβαλε στο χέρι μας!"
Όταν μου εξήγησε ότι ζητιάνεψε με τα παιδάκια, τρελάθηκα!
Φυσικά και του εξήγησα ομαλά, όπως και στα άλλα παιδάκια, αλλά θυμάμαι πως ένιωσα απαίσια! Σκέψου να το έκανα εγώ η ίδια!
Πρέπει να είναι μεγάλη ταπείνωση η ζητιανιά, ακόμα και για εμπειρία!
Είναι να μη σου τύχει όμως να το κάνεις στη ζωή σου!
Φιλιά κορίτσι μου!
¨"ηταν ενας νεος ωχρος, καθοταν στην ακρη του δρομου, χειμωνας, κρυωνε
τι περιμενεις του λεω
τον αλλον αιωνα
μου λεει

Λειβαδιτης
To na zhtianeueis apo anagkh einai kati pou to katalaveno kai kati pou to vlepo syxna sthn xora pou briskomai auth thn stigmh. Auto pou den anexomai einai h zhtiania apo tempelia ... pragma dyskolo fysika na to "diagnoseis".

Eimai poly epilektikos pleon se poious dino kai se poious oxi ... prospa8o kai ego me ta dika mou kritiria na kano auth thn "diagnosh".

Filika,

Xrhstos
periergh fasi sofaki.

me evales se skepseis...

aleksis
μμμμμ... να σου πω.
Εγώ λέω πως πρόσφατα είχα πάει στο μωλ και δεν είχα πενήντα λεπτά για το εισιτήριο του τρένου. Είχα μόνο χαρτονομίσματα μαζί μου και πιστωτικές. Ζητούσα να μου χαλάσουν και δεν μπορούσε κανείς. Πρέπει να είχα πάρει απίστευτα απεγνωσμένο ύφος, ήρθε μια κοπέλα και μου έδωσε πενήντα λεπτά. Της είπα ευχαριστώ και της έδωσα το εισιτήριο του λεωφορείου σαν αντάλλαγμα. Εκείνη δεν το δεχόταν και παίζαμε κηνυγητό, δύο άγνωστες στην αποβάθρα. Τελικά φεύγει και επιστρέφει μετά από λίγο με το εισιτήριο ακυρωμένο , το πετάει στην τσάντα με τα ψώνια μου και φεύγει. Της φώναξα ευχαριστώ καθώς έμπαινα στο βαγόνι. Το εισιτήριο δεν το βρήκα ποτέ, το πιστεύεις???

Θα ερχόταν ο ελεγκτής και θα γινόμουν ρόμπα.

Δεν ξέρω γιατί στα λέω όλα αυτά, έχω φάει δύο κομμάτια τούρτα και γράφω για να κάνω καύσεις.

Περαστικά μου, σμακ!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
να βγει λοιπόν το ΠΑΣΟΚ να ξαναφτιάξει το κοινωνικό κράτος.....(τώρα...μάλιστα)
Ζωή, όχι επιβίωση!!!
elpida, δεν πειράζει, όλα εμπειρίες είναι σ' αυτή τη ζωή!
Πολλά φιλιά!

mogwai, λες ο άλλος αιώνας να είναι καλύτερος?... Και άραγε αξίζει να τον περιμένει κανείς?

christos, καλώς τον ξενιτεμένο! Ελπίζω να περνάς καλά! Έχω καιρό να μάθω νέα σου, ευτυχώς ή δυστυχώς, τελευταία δεν έχω αρκετό χρόνο...
aleksis, ναι, περίεργη...

αργυρένια, σου ευχήθηκα και στα μέρη σου! Να είσαι πολύχρονη και ευτυχισμένη! Εμείς τούρτα, δεν έχει; Λέω εγώ τώρα...
ανώνυμο, κι έλεγα τι φταίει!!! Μου άνοιξες τα μάτια!

par...alogos, ζωή ρε γαμώτο, αλλά είναι τόσο δύσκολο...
Όταν ήμουν πιτσιρίκα, δεν μου έφτανε το χαρτζηλίκι, γιατι είχα αρχίσει να καπνίζω και βέβαια οι γονείς μου δεν υπολόγιζαν το έξοδο αυτό. Πήγαινα λοιπόν στην πλατεία και ζητούσα από διάφορους, αν μπορούσαν να μου δώσουν ένα δεκάρικο για να πάρω τσιγάρα. Όλοι μου έδιναν αμέσως. Σχεδόν κανείς δεν με κοίταζε παράξενα, γιατί νομίζω πως ήταν σαφές πως έλεγα την αλήθεια... Μια πιτσιρίκα ήμουν τότε εξάλλου... το βλέμμα μου ήταν ακόμα καθαρό...